Kundtjänst

Aktuella priser och lagerstatus:

Kundservice

0771-89 00 89
  • Prisgaranti
  • Snabb leverans
  • Över 40 000 varor

Se lager och fraktkostnad

Sverigekarta

Varuinformation

Byte av balkong/altandörr
I vår tjänst Byte av balkong/altandörr ingår:
• Demontering av befintlig balkongdörr inklusive dörrkarm och dörrfoder.
• Montering av ny balkongdörr, injustering och drevning.
• Montage av nya dörrfoder.
• Montering av tröskelbleck som är av standardmodell och som är anpassad till den dörr som monterats.

• Sidoljus ingår ej i dörrbytet, önskas hjälp med det så beställer du vår tjänst montering av sidoljus.
• Övriga plåtarbeten ingår ej.
• Är dörren av typ säkerhetsdörr kan det tillkomma en kostnad för det extraarbetet som krävs.

Din uppgift

• Ange modulmåttet för den balkongdörr som ska monteras.
• En dörr kan vara höger- eller vänsterhängd. Om man står framför dörren och öppnar dörren mot sig, har en vänsterhängd dörr gångjärnen till vänster. Tänk på vilket hängning du vill att din dörr ska ha.
• Kom ihåg att granska dörren du köpt redan vid leveransen så att det inte är några skador på dörren.

Förutsättningar för tjänsten

För att våra hantverkare ska kunna göra ett bra jobb krävs att vissa förutsättningar är uppfyllda.

Generellt sett gäller att om någon förutsättning inte är uppfylld kan den hantverkare som fått uppdraget rätta till denna, mot en extra kostnad. Det görs upp direkt mellan hantverkare och köparen.
• Förutsättnigen är att väggen är av trä- eller stålreglar och med gipsskivor. Utförandet avser ej betong, tegel eller puts.
• Allt material som ska användas ska finnas på plats i anslutning till utrymmet där arbetet ska utföras. Det ingår ingen frambärning, transport eller flytt av material.
• Området där arbetet ska utföras måste vara tillgängligt dvs inga möbler gardiner, blommor etc i anslutning till det område där arbetet ska utföras.
• Hus som har ett kulturhistoriskt värde (k-märkt) ingår inte. Där lämnas separat offert.
• Ställning eller skylift ingår inte.
• Det ska finnas farbar väg till den plats där arbetet ska utföras.
• Avfallshantering ingår ej.

Vad händer efter mitt köp?

När du beställt din tjänst tar hantverkaren kontakt med dig inom 2 arbetsdagar för att bestämmer en tid som passar för utförande av projektet. Har du frågor eller funderingar kontaktar du vår kundtjänst på nummer 0771-89 00 89 så får du hjälp av någon av våra specialister.

Hur funkar ROT-avdraget?

För att vi ska kunna administrera ROT-avdraget måste du ange personnummer och fastighetsbeteckning på det objekt som avses. Bor du i bostadsrätt ska bostadrättsföreningens organisationsnummer och ditt lägenhetsnummer också anges. Använd kommentarsfältet när du lägger ordern.

Om Byggmax ansökan om skatteavdrag (ROT) avslås är du betalningsskyldig för den del som avdragits som preliminär skattereduktion. Om du från början vet att du ej kan få ROT-avdrag, ange gärna det i kommentarsfältet, så underlättar det för oss.

SNABBA FAKTA

Varumärke Proffsbyggt

Fler produkter i samma kategori

Hantverkartjänst
Skickas inom: 1-4 Veckor
Hantverkartjänst
Skickas inom: 1-4 Veckor
Hantverkartjänst
Skickas inom: 2-5 vardagar
Hantverkartjänst
Skickas inom: 1-4 Veckor
Hantverkartjänst
Skickas inom: 1-4 Veckor
Hantverkartjänst
Skickas inom: 1-4 Veckor
Hantverkartjänst
Skickas inom: 1-4 Veckor
Hantverkartjänst
Skickas inom: 1-4 Veckor
Hantverkartjänst
Skickas inom: 1-4 Veckor