Kundtjänst

Aktuella priser och lagerstatus:

Kundservice

0771-89 00 89
  • Prisgaranti
  • Snabb leverans
  • Över 40 000 varor

Se lager och fraktkostnad

Sverigekarta


Kundnöjdhetsundersökning

Tavlingen Avgjord

De vann tävlingen

Tack till alla som deltog i vår kundnöjdhetsundersökning. Många bidrag ramlade in och nu är det avgjort! Alla vinnare har blivit kontaktade per mail.

Vinnande motiveringar:

1:a pris, presentkort på 10 000 kr 

Ha en produktdag en gång per år där ni tar in leverantörer som får visa upp deras nuvarande / nya produkter, bra lösningar osv. Lite som en mässa. Ni kan samtidigt ha någon tävling på plats samt sälja hamburgare eller liknande. Jag tror att det skulle bli ett populärt event med mycket folk och mycket lätt att få inspiration och idéer.” 

2:a pris, presentkort på 1 000 kr 

"Att det står lite klara uppsättning har av deras sortiment på en tv skärm Tex Färdiga tapeter och passande golv Färdiga byggda altaner av bygg max virke Som en liten katalog man kan bläddra fram ex på det man ska bygga Tipps är alltid bra att få mär man står och funderar på hur vi vill ha det."

- Respondent 39737

"Nu är jag ganska okunnig inom området och en helt vanlig konsument. Däremot så hade man kunnat få en personlig rådgivare på byggmax precis som när man går till gymmet och har en personlig tränare. Någon som är engagerad i ens projekt, preferenser osv. På det sättet kan man bli vägledd genom projektet från början till slut och byggmax kan maximera vinster samt kundnöjdenhet. Vet inte om ni erbjuder det men hemkörning mitt under all renoveringsstress hade varit pricken över i:et. Kanske är det rådgivaren som får ett samtal kring vad som behövs, kanske hjälper han även till i någon timme mot betalning."   

- Respondent 2248

"Möjlighet att beställa på byggmax.se och sedan hämta dina varor ihop plockade i din valda butik. Tänk färdig matkasse i matvarubutiken. Ett alternativ till hemkörning av varor och möjlighet att komplettera med varor man inte visste man behövde."

- Respondent 9352

"Utveckla ett system som hjälpa kunderna markera/informera anställda om hyllorna är tomma eller att produkterna är skadade eller oanvändbar. T.ex. en knapp på hyllan eller en markering av nån sort."

- Respondent 45790

"Att låta de samlade tipsen på hemsidan flytta in i en app. Appen skulle även kunna ha olika filmer/interaktiva tips, via exempelvis QR-kod, vid produkterna i butiken."

- Respondent 22098

"Kanske en digital kundklubb där man själv kan mata in det man är intresserad av, sina kommande byggprojekt etc och där även kunna ta emot riktade erbjudanden som matchar ens profil. Kanske även ritningsförslag, färdiga inköpslistor, tjänst för att plocka ihop en order alternativt få den hemkörd."

- Respondent 3655

"Låta barn få använda överblivet/trasigt/utsorterat virke till sina kojor istället för att slängas. Kan tex göras i utbyte mot en bild på kojan i sociala medier och en byggmax-logga i bilden."

- Respondent 5414

"Att beskriva svårighetsgraden på olika projekt. Jag jobbar själv som snickare och tror att många skulle känna sig mer trygga med en sådan beskrivning."

- Respondent 35922

"En sticksåg! Rejält fästad vid mätbordet eller lånas ut genom att scanna körkort eller nåt sånt ? Tänker stöldrisk ... Då har man en chans att handla brädor till mindre projekt . Behöver inte släp... alla har inte släp... Inte alla orkar  handsåga . Vore otroligt bra , har saknat det hos er !"

- Respondent 13295

"Öppna för förslag till vad ni saknar i sortimentet - ofta får jag skaffa en andel av materialet hos någon annan men kanske är vi många som behöver samma sak - skapa någon sorts "önska-knapp" på webben kanske? Om många nog verkar vilja ha vissa saker kan det vara grund för att prova lägga med i sortimentet."

- Respondent 27330