KÖPVILLKOR BYGGMAX E-HANDEL & HANTVERKARTJÄNSTER

Byggmax E-handel


Dessa köpvillkor gäller när du eller det företag du företräder gör en beställning från oss på www.byggmax.se. Avtalet ingås på svenska mellan kunden och Byggmax AB, org. nr: 556656-3531.

1. Avtal och Beställning

Beställning görs via webbplatsen och i samband med detta accepterar du Byggmax villkor. Vid beställning skickar Byggmax en orderbekräftelse till kunden som bekräftar beställningen och avtal mellan sig och Byggmax har därmed ingåtts.

Minsta belopp för onlineköp är 199 kronor, undantaget om beställningen inkluderar färgprov, golvprov eller kakelprov.

2. Produktinformation

Byggmax reserverar sig för eventuella fel i produktbeskrivningen, specifikation samt felaktiga priser eller felaktig information angående om en produkt finns i lager. Byggmax har rätt att korrigera sådana fel, ändra eller uppdatera informationen på webbplatsen och att löpande göra produktändringar och förbättringar. Byggmax reserverar sig även för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Byggmax.se.

3. Betalning

Vid beställning av varor från byggmax.se har du som kund en betalningsförpliktelse. Det finns fem olika betalningsalternativ att välja på:

a. Byggmax samlingsfaktura

I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan Swish, direktbank- och kortbetalning, direktfaktura, samlingsfaktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.

Byggmax samlingsfaktura, direktfaktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. 

För att se fullständiga villkor för Walley Faktura/Delbetala se länkar nedan:

Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Allmänna villkor för faktura och kontokredit (Företag)
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

b. Visa/mastercard

Beloppet dras direkt vid beställning. Byggmax använder 3D-secure som säkerhetsstandard. Denna standard är framtagen av Visa och Mastercard, och krypterar all information med 128-SSL kryptering. Detta garanterar att ingen kan ta del av CVC-koden och kortets giltighetstid. Byggmax har en betallösning driftad av NETS. Inga kortnummer behandlas eller sparas av Byggmax.

c & d Walley Faktura/Delbetala

I samarbete med Walley erbjuder Byggmax AB betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan Swish, direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet. Väljer du faktura eller delbetalning måste du vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. Väljer du faktura som betalningsalternativ får du hem dina varor innan du betalar dem. När du fått fakturan kan du välja att betala hela beloppet med en gång eller att delbetala upp till x antal månader genom att betala in det lägsta beloppet som är angivet på fakturan. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär en kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

När du väljer faktura eller delbetalning kan du endast beställa varor till din folkbokföringsadress. Vid betalning mot faktura/delbetalning måste du vara på plats personligen och kunna legitimera dig. Om du inte kan legitimera sig kommer inte varorna att kunna lastas av, du blir då också ersättningsskyldig för fraktkostnaden. Kan du inte ta emot leveransen personligen kan ett bud ta emot den, men då måste budet ha både beställarens samt sin egen legitimation.

För att se fullständiga villkor för Walley Faktura/Delbetala se länkar nedan:

Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Allmänna villkor för faktura och kontokredit (Företag)
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

e. Direktbetalning

Direktbetalning hanteras i samband med Nets och är en funktion för direkt överflyttning av pengar mellan två konton som är anpassade för betalning av köp gjorda över internet. Köparen kan på ett säkert sätt betala genom en banköverföring från sitt eget bankkonto till motsvarande bankkonto hos Byggmax AB. För att köparen ska kunna utnyttja denna direktbetalning måste du som kund vara ansluten till Mobilt BankId.

4. Priser

Vid beställningen gäller de priser som vid tidpunkten för beställningen anges på byggmax.se, om annat inte uttryckligen har avtalats. Byggmax priser är inklusive moms och eventuella fraktavgifter anges separat. I de fallen Byggmax gör prisförändringar efter att din beställning är gjord påverkar inte det din order, utan det är köptillfällets priser som gäller.

5. Frakt och plock

Uppgifter på frakt- och plockavgifter uppges på vår hemsida i kassan innan ditt köp. Delar av vårt sortiment plockas och packas i din lokala butik - därför tillkommer en plockavgift på 49 kronor. Plockavgiften återbetalas inte.

Den plockavgift som tillkommer vid beställning av vårt butikssortiment återbetalas inte.

6. Leverans

Vid beställning av varor på byggmax.se varierar leveranstiden beroende på produkt, se respektive produktsida för aktuell leveranstid. Preliminärt leveransdatum meddelas vid e-post. I de flesta fall meddelas leveranstiden av en speditör som tar kontakt med dig via telefon. Alternativt sker kontakten via sms eller e-post. Vissa av våra varor kan komma att levereras till ditt närmaste ombud. 
Observera att den angivna leveranstiden kan komma att avvika beroende på vart du bor i landet samt om leverantören har tillfälligt slut i lager. Vi kompenserar inte för leveransförseningar. 

Boka inte hantverkare innan leverans har skett och du har kontrollerat ditt gods. Skulle försening ske eller godset vara skadat står Byggmax inte för eventuella kompensationer för kostnader av hantverkare. Vid leverans av dina varor måste du som kund kontrollera/syna ditt gods. Om det skulle vara skadat eller saknas varor ska detta anmälas omgående till Byggmax kundtjänst och direkt till chauffören. Ytterligare information om detta hittar du under punkt 8 och 9. 

  1. Avisering

    Vid köp av varor som endast säljs på byggmax.se aviseras du via sms eller telefonsamtal. Mindre paket levereras huvudsakligen till närmsta utlämningsställe och större paket till lägenhetsport eller tomtgräns. Utkörning sker normalt under dagtid, 08.00 – 17.00 på vardagar. I vissa områden sker utkörning endast 08.00-14.00. Vid köp av butiksvaror levereras varorna den angivna dagen mellan kl 8.00 – 17.00. För att din order ska kunna levereras måste du vara kontaktbar via telefon när transportbolaget ringer för att ge leveransinformation. Detta gäller alla för att leverans- och betalningsmetoder.
  2. Framkomlig väg och avlastning


    För alla leveranser gäller transport fram till adressen på framkomlig väg. För palleverans med budbil, som har bakgavellift, krävs att avlastningsområdet är snöfritt och har betong eller asfaltbeläggning då avlastning sker med handtruck. Om sådant område saknas kan lossning ej sk och kund får då antingen själv ombesörja hemleverans eller via Byggmax köpa en ny leverans. Om detta önskas, kontakta vår kundtjänst för hjälp 0771-89 00 89 eller [email protected]

    Byggmax erbjuder inte inbäring. Godset levereras så nära bostaden det är möjligt. Kunden ansvarar själv för att transportera godset från avlastningsplatsen och upp till lägenheten eller till bostaden. Endast avlastningsplast ingår. Byggmax eller speditören ansvarar inte för bortforsling av emballage. Vid avlastning måste varorna kontrolleras av mottagare samt kvitteras. Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller annan ansvarig mottagare. Observera att vid leverans av fryskänsliga produkter är det extra viktigt att mottagaren tar emot godset och ställer in varorna i ett uppvärmt utrymme för att garantierna på varorna ska gälla.

    Om du inte är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår.

  3. Leverans till öar

    Byggmax levererar inte till öar som saknar vägverkets bilfärjeförbindelse. I de fallen kan Byggmax endast leverera till när närmsta kaj/hamn. Kunden ansvarar själv för transport resterande sträcka.
  4. Ej uthämtad beställning

    Om du inte tar emot leveransen från Byggmax eller inte hämtar du din beställning vid speditörens uthämtningscentral inom 7 dagar, kommer leveransen att returneras. Du som kund är då skyldig att stå för returfrakten. Vid varor som beställs med leveransalternativet hämta i butik skall varor hämtas inom 7 dagar från det att du som kund aviserats att varorna finns att hämta i butiken. Efter 7 dagar returneras varorna.
  5. Leveransförseningar

    Om leveransförseningar uppkommer tar vi kontakt med dig så fort som möjligt och informera om en ny uppskattad leveranstid.

7. Reklamation

Vid beställning via byggmax.se har Kunden alltid tre års reklamationsrätt från den dag Kunden mottar produkten. Kund som önskar göra gällande fel i produkten ska så snart som möjligt efter att felet upptäcktes kontakta Byggmax. För att reklamationen ska vara giltig måste den göras inom skälig tid efter det att Kunden märkt felet. En reklamation som görs inom två månader från det att felet upptäcktes anses alltid vara gjord inom skälig tid.

  1. Felaktig eller defekt gods

    Om köparen visar att kvaliteten på levererat gods är felaktig i något hänseende, förbinder sig Byggmax att i första hand byta ut sådant gods eller i andra hand återbetala kunden. Kunden returnerar det felaktiga godset. Kontakta kundtjänst för information och frakthandlingar.

    Återbetalningar som är gjorda med kort eller banköverföring sker vanligtvis inom 3-5 bankdagar till samma kort/konto som pengarna betalades in via. Har du valt att betala med faktura kommer fakturan att krediteras eller justeras beroende på överenskommen lösning.

    Vi ber dig kontakta vår kundtjänst på genom att klicka här alternativt ringer till telefonnummer 0771-89 00 89 om ni önskar att genomföra en reklamation.

    Undantag från reklamationsrätten: Reklamationsrätten gäller ej på friggebodsdörrar som har målats i mörk kulör, då det är ett känt problem att om dörrar målas mörka så värms de upp så att de inte håller formen.

  2. Transportreklamation (skadat gods under transport) eller ej komplett leverans

    Eventuella skador under transporten hem till dig står Byggmax för, om du vid mottagandet av dina varor ha synat ditt gods. Om du mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad (synliga skador), skall du genast på plats anmäla detta till speditören genom att anteckna detta på fraktsedeln samt kontakta vår kundtjänst här eller på telefonnummer 0771-89 00 89. Kontrollera även att antalet gods verkar stämma med din beställning och anmäl eventuell avvikelse direkt till transportbolaget och anteckna detta på fraktsedeln. Kontakta därefter alltid Byggmax kundtjänst.

    Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts inom 7 dagar från mottagandet. Den reklamerade produkten och dess emballage får varken användas, flyttas eller slängas under ärendets utredning. Vid godkänd reklamation har Byggmax äganderätt till godset.

    Vid transportskador skall alltid emballaget sparas för eventuell reklamation till speditören eller utbyte av vara. En produkt där det är fastställt att skadan kan hänföras till transporten ersätts kostnadsfritt av en ny vara.

  3. Växter

    Då det är många faktorer utöver växtens kvalitet som påverkar huruvida en växt etablerar sig (fysisk hantering, jordmån, gödning, vattning, placering etc) så finns ingen etableringsgaranti för växter.

    Reklamation avseende varans kvalitet, sort eller levererat antal skall, för att beaktas, vara inkommen senast 5 dagar efter leverans. Reklamation skall alltid åtföljas av bifogade foton tagna före plantering av levererad växt. Om leverans omfattar flera växter skall foto tas på såväl leveransen som helhet som de individuella växter som uppfattas som felaktiga eller defekta. Om reklamationen avser transportskada skall såväl emballage som levererade växter fotograferas.

    Reklamation skall innehålla av en tydlig beskrivning av reklamationsorsaken.
    Ersättning från Byggmax sida kan enbart utgå för direkta skador och kan aldrig överstiga värdet på de felaktiga eller defekta varor som reklamationen avser.

8. Ångerrätt/retur Online

När du handlar via Byggmax e-handel tillämpar Byggmax Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan eller beställning av en tjänst utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vi har valt att utöka detta till 365 dagar från inköpstillfället. Vid påbörjad konsumtion av tjänst, exempelvis att hantverkare påbörjat utförandet, gäller inte ångerrätten. Ångerrätten gäller heller inte vid köp av virke, golvprov eller tillverkningsvaror. Du har som kund rätt att undersöka varan. Vid köp av golv får du dock endast öppna upp en golvförpackning.

Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfraktkostnaden som avser att frakta tillbaka varorna till oss, returfrakten varierar beroende på typ av vara, se exempeltabell nedan. Återbetalning sker inom 30 dagar från det att vi mottagit och synat din vara. Observera att varan måste vara i originalförpackning samt att du som kund inte får sätta etiketter eller tejp som kan orsaka skador på originalförpackningen. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka produkten i samma emballage som du fick den i eftersom du är ansvarig för eventuell skada eller förlust under returfrakten som beror på att du har varit vårdslös, till exempel vid bristfällig emballering av produkten

Ångerrätten gäller inte för sk. tillverkningsvaror, som tillverkas efter din beställning som till exempel stugor, dörrar, fönster samt våra garageportar. På produktsidan under Snabb fakta hittar du information om varan är en sk. tillverkningsvara. Klicka här  för närmare instruktioner för hur du ser om det är en tillverkningsvara eller inte. Ångerrätten gäller inte på öppnade toasitsar på grund av hygieniska skäl.

Om du som kund vill ångra ett köp ska detta meddelas Byggmax inom 365 dagar från inköpstillfället, observera att kvitto/orderbekräftelse på köpet behövs. 

Vill du använda din ångerrätt fyller du i blanketten för ångerrätt som du hittar här. Du kan också använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt som du hittar här.

Enligt Lagen om distansavtal och undantag för ångerrätten har du inte ångerrätt på varor som snabbt kan försämras eller bli för gamla, eller som efter leverans sammanblandas med en annan. Därför gäller inte din ångerrätt för växter eller virke.

Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp gäller följande:

Meddela Byggmax kundtjänst inom 365 dagar från inköpstillfället och returnera därefter varan inom 30 dagar.

Varan ska vara komplett och återsändas i sin originalförpackning. Vänligen notera att retur av varor som endast kan köpas online, ej kan ske i butik, utan kontakta Byggmax kundtjänst här. För mer information om till vilken adress du ska returnera dina varor kontakta kundservice via länken ovan. Kundtjänst kommer att återkoppla till dig med instruktioner.

Byggmax återbetalar dig så fort godset är returnerat och synat

Återbetalningar som är gjorda med kort eller banköverföring sker vanligtvis inom 3-5 bankdagar till samma kort/konto som pengarna betalades in via. Har du valt att betala med faktura kommer fakturan att krediteras. Vid köp med Swish så återbetalas returen till samma Swishkonto som köpet gjordes med. 

Kostnad returfrakt

Du bekostar själv returfrakten (vilken framgår av punkt 8) när du returnerar ditt köp. Kostnaden för returfrakt görs separat genom säker betalning via Walley. Betallänk skickas till dig av kundtjänst efter att du har kontaktat dem.

Exempel på returfraktkostnader:

Retur Returkostnad  Vägledande exempel på vara:
Paket 99 kr Beslag, handtag, knoppar, belysning, brandvarnare
Styckegods 495 kr Gräsklippare, trimmer, snöslunga
Pall 895 kr Toalett, badkar, möbelpaket, laminatgolv, kakel & klinker
Specialtransport* se specialtransport* nedan Sten, stugor, pooltak, förråd, trägolv och byggstommar m.m.

*Specialtransport – Observera att kostnaden för varor som faller in under specialtransport kan variera stort beroende på vara. Du kommer att få information om kostnaden på förhand av kundtjänst och också ha möjlighet att acceptera eller att avböja kostnaden. Kostnaden är inte bindande innan betalning har gjorts.    

9. Tvist

Om du som kund har klagomål eller synpunkter avseende Byggmax tjänster eller produkter ska du kontakta vår kundtjänst här. Skulle du sedan inte bli nöjd med hur vår hantering av ditt ärende, är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare, "Hallå konsument" eller allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer. Vi är en del av Trygg E-handel och stödjer Online Dispute Resolutions arbete om tvistlösning vid handel på nätet. Läs mer här.

Kontaktuppgifter:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
http://www.arn.se

10. Makulering

Skulle du önska makulera din order kan detta endast göras innan godset lämnat vart lager/leverantör. Vill du makulera din order kontakta kundtjänst 0771-89 00 89 eller [email protected]. Om er order lämnat leverantörens lager kommer ert ärende hanteras som en retur förutsatt att produkten har returrätt, läs mer under punkt 7 för mer information om retur.  

11. Avtal

Försäljning sker endast till myndig person över 18 år. När du lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Byggmax. En bekräftelse skickas ut som e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Om felaktigheter i leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Byggmax rätten att ändra detta i efterhand. I enskilda fall kommer Byggmax att neka eller ändra i beställningen (exempelvis om kunden har angett felaktiga personuppgifter). 

12. Prisgaranti

Hos Byggmax handlar du alltid till låga priser – Båda i butik och online. Vi är så pass säkra på våra låga priser att vi vågar ge dig ett prislöfte. Om du hittar samma vara till ett lägre pris hos en konkurrent matchar vi priset och ger dig 10% av mellanskillnaden tillbaka. Byggmax prisgaranti kan endast nyttjas i butik på butiksvaror (ej på varor som enbart kan köpas online). För att prisgarantin ska gälla krävs att du visar konkurrentens aktuella pris i en prislista eller annons. Om prisgaranti önskas för onlinevaror kontaktar ni Byggmax kundtjänst. * Prislöftet gäller även varor hos våra systerbolag Buildor och Skånska Byggvaror där vi matchar priset men ej ger 10 % extra. Läs mer om vår prisgaranti här.

13. Sekretess och säkerhet

I samband med registrering och beställning så uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, e-post och telefonnummer. Detta innebär att du godkänner att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.

14. Personuppgifter

I samband med dina interaktioner med Byggmax kan du komma att lämna dina personuppgifter. För mer information om hur vi hanterar dessa se vår integritetspolicy.

15. Köpvillkor för butiksvaror

När du handlar i butik får du:

  • 365 dagars öppet köp (gäller ej virke).
  • Förpackningen ska finnas kvar, varan och förpackningen ska vara intakta och i säljbart skick. Webbvaror som ej ingår i butikssortimentet bytes ej i butik.
  • Öppet köp gäller vid bruten förpackning.
  • Öppet köp gäller även om du testat varan.

16. Beställa mer än vad som finns på lager

Efter att Byggmax meddelat möjlig kvantitet och leveranstid så ska återkoppling ske från din sida inom 2 arbetsdagar, annars är förfrågan inte längre giltig. Om du inte önskar utföra beställningen så behöver du inte göra något, din förfrågan annulleras per automatik. Från det att din beställning bekräftats av Byggmax är beställningen bindande. Betalning sker i vald Byggmax-butik. Om beställningen inte hämtas ut i butiken kommer 35% av ordervärdet efterdebiteras.

17. PriceRunner Köpgaranti

Ditt köp hos oss omfattas gratis av PriceRunner Köpgaranti. Det ger dig upp till 50.000 kronor om något skulle gå snett. För att omfattas av Köpgarantin så behöver du vara registrerad medlem på PriceRunner. För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom 60 minuter registrera dig gratis på deras hemsida. Det går på ett kick! Skaffa PriceRunner Köpgaranti idag.

PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, skadad vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till dig personligen. Ersättning betalas endast för inköpskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit. Ingen ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.

På PriceRunner hittar du en lista på kategorier som ej omfattas samt kompletta användarvillkor som gäller.

 

18. Minsta ordervärde för onlineköp

Minsta belopp för onlineköp är 199 kronor, undantaget om beställningen inkluderar färgprov, golvprov eller kakelprov.

19. Plockavgift på vårt butikssortiment

Delar av vårt sortiment plockas och packas i din lokala butik - därför tillkommer en plockavgift på 49 kronor. Plockavgiften återbetalas inte. Den plockavgift som tillkommer vid beställning av vårt butikssortiment återbetalas inte.

 

 

 


Kundtjänst

0771 - 89 00 89
Kontakta oss
Helgfria vardagar 08-17

Huvudkontor

Box 6063, 171 06 Solna
08 - 514 930 60
Mån-Fre 10:00 - 16.00
Org.nr: 556656-3531

- Byggmax E-handel

1. Avtal och beställning

2. Produktinformation 

1. Betalning

2. Priser

3. Frakt och plock

4. Leverans

5. Transportskador eller ej komplett leverans

6. Reklamation

7. Ångerrätt/retur

8. Makulering

9. Avtal

10. Prisgaranti

11. Sekretess och säkerhet

12. Garantier

13. Personuppgifter

14. Köpvillkor för butik

15. Beställa mer än vad som finns i lager

1. Avtal och beställning

Beställning görs via webbplatsen och i samband med detta accepterar du Byggmaxs villkor. Vid en beställning skickar Byggmax en orderbekräftelse till kunden som bekräftar beställningen och avtal mellan sig och Byggmax har därmed ingåtts. 

2. Produktinformation

Byggmax reserverar sig för eventuella fel i produktbeskrivningen, specifikation samt felaktiga priser eller felaktig information angående om en produkt finns i lager. Byggmax har rätt att korrigera sådana fel, ändra eller uppdatera informationen på webbplatsen och att löpande göra produktändringar och förbättringar. Byggmax reserverar sig även för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Byggmax.se

3. Betalning

Vid beställning av varor från byggmax.se har du som kund en betalningsförpliktelse. Det finns fem olika betalningsalternativ att välja på:

a. Byggmaxkonto

Pengarna krediteras direkt på ditt konto efter att produkterna plockas och kommer sedan på din faktura. 

b. Visa/MasterCard

Beloppet dras direkt vid beställning. Byggmax använder 3D-secure som säkerhetsstandard. Denna standard är framtagen av Visa och Mastercard och krypterar all information med 128-SSL kryptering. Detta garanterar att ingen kan ta del av CVC-koden och kortets giltighetstid. Byggmax har en betallösning driftad av NETS. Inga kortnummer behandlas eller sparas av Byggmax. 

c & d. Collector Faktura/Delbetala

I samband med Collector Bank AB erbjuder Byggmax AB faktura och delbetalning som ett alternativ på betalningslösning. Väljer du faktura eller delbetalning måste du vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. Väljer du faktura som betalningsalternativ får du hem dina varor innan du betalar dem. När du fått fakturan kan du välja att betala hela beloppet med en gång eller att delbetala upp till x antal månader genom att betala in det lägsta beloppet som är angivet på fakturan. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär en kreditupplysning. Vid försenas eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

När du väljer faktura eller delbetalning kan du endast beställa varor till din folkbokföringsadress. Vid betalning mot faktura/delbetalning måste du vara på plats personligen och kunna legitimera dig. Om du inte kan legitimera sig kommer inte varorna att kunna lastas av, du blir då också ersättningsskyldig för fraktkostnaden. Kan du inte ta emot leveransen personligen kan ett bud ta emot den, men då måste budet ha både beställarens samt sin egen legitimation.

För att se fullständiga villkor för Collector Faktura/Delbetala se länkar nedan:

Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Allmänna villkor för faktura och kontokredit (Företag)
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

e. Direktbetalning

Direktbetalning hanteras i samband med Nets och är en funktion för direkt överflyttning av pengar mellan två konton som är anpassade för betalning av köp gjorda över internet. Köparen kan på ett säkert sätt betala genom en banköverföring från sitt eget bankkonto till motsvarande bankkonto hos Byggmax AB. För att köparen ska kunna utnyttja denna direktbetalning måste du som kund vara ansluten till Mobilt BankId.

2. Priser

Debiterade priser är inklusive moms. Eventuella prisförändringar efter att din beställning är gjord påverkar inte din order, utan det är köptillfällets priser som gäller. Din varukorg sparas i 30 dagar, men du är inte garanterad samma pris i 30 dagar.

3. Frakt och plock

Uppgifter på frakt- och plockavgifter uppges på vår hemsida innan ditt eventuella köp.

4. Leverans

Vid beställning av varor via vår hemsida varierar leveranstiden beroende på produkttyp, se respektive produktsida för uppskattad leveranstid. Preliminärt leveransdatum meddelas via e-post. I de flesta fall meddelas leveranstiden av en speditör som tar kontakt med dig via telefon. Alternativt sker kontakten via sms eller e-post. Vissa av våra varor kan komma att levereras till din närmaste Service Point.

Observera att den angivna leveranstiden kan komma att avvika beroende på vart du bor i landet samt om leverantören har tillfälligt slut i lagret.

Boka inte hantverkare innan leverans har skett och du synat ditt gods. Skulle försening ske eller godset vara skadat står Byggmax inte för eventuella kompensationer för kostnader av hantverkare. Vid leveransen av dina varor måste du som kund syna ditt gods. Om det skulle vara skadat eller saknas varor ska detta anmälas. Ytterligare information om detta hittar du under punkt nr 6 och 7.

a) Avisering

Vid köp av varor som endast säljs online aviseras du via sms eller telefonsamtal. Mindre paket levereras huvudsakligen till närmsta utlämningsställe och större paket till port, grind eller garageuppfart. Utkörning sker normalt under dagtid, 08.00-17.00 vardagar. I vissa områden sker utkörning endast 08.00-14.00.Vid köp av butiksvaror levereras varorna den angivna dagen mellan kl. 8-17. För att din order ska kunna levereras måste du vara kontaktbar via telefon när transportbolaget ringer för att ge leveransinformation. Detta gäller alla för alla leverans- och betalningsmetoder.

b) Körbar väg och avlastning

För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg. För palleverans med budbil, som har bakgavellift, krävs att avlastningsområdet är snöfritt och har betong eller asfaltbeläggning då avlastning sker med handtruck. Om sådant område saknas kan lossning ej ske och kund får då antingen själv ombesörja hemleverans eller via Byggmax köpa en ny leverans. Om detta önskas, kontakta vår kundtjänst för hjälp 0771-890089 eller [email protected].

Byggmax erbjuder inte inbärning. Godset levereras så nära bostaden det är möjligt. Kunden ansvarar själv för att transportera godset från avlastningsplatsen och upp till lägenheten eller till bostaden. Endast en avlastningsplats ingår. Byggmax eller speditören ansvarar inte för bortforsling av emballage. 
Vid avlastning måste varorna inspekteras av mottagare samt kvitteras. Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller annan ansvarig mottagare. Observera att vid leverans av fryskänsliga produkter är det extra viktigt att mottagaren tar emot godset och ställer in varorna i ett uppvärmt utrymme för att garantierna på varorna ska gälla.

Om du inte är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår.

c) Leverans till öar

Byggmax levererar ej till öar som saknar vägverkets bilfärjeförbindelse. I de fallen kan Byggmax endast leverera till närmsta kaj/hamn. Kunden ansvarar själv för transport resterande sträcka.

d) Ej uthämtad beställning

Om du inte tar emot leveransen från Byggmax eller inte hämtar ut din vara vid speditörens uthämtningscentral inom 14 dagar, kommer leveransen att returneras. Du som kund är då skyldig att stå för returfrakten. Vid varor som beställs med leveransalternativet "Hämta i butik" skall varor hämtas inom 7 dagar från det att du som kund aviserats att varorna finns att hämta i butiken. Efter 7 dagar returneras varorna.

e) Leveransförseningar

Om leveransförseningar uppkommer tar vi kontakt med dig så fort som möjligt och informerar om en ny uppskattad leveranstid.

5. Transportskador eller ej komplett leverans

Eventuella skador under transporten hem till dig står Byggmax för, om du vid mottagandet av dina varor ha synat ditt gods. Om du mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad (synliga skador), skall du genast på plats anmäla detta till speditören genom att anteckna detta på fraktsedeln samt kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 0771-89 00 89 eller [email protected]. Kontrollera även att antalet gods verkar stämma med din beställning och anmäl eventuell avvikelse direkt till speditör och anteckna detta på fraktsedeln. Kontakta därefter alltid Byggmax kundtjänst.

Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts inom 7 dagar från mottagandet. Den reklamerade produkten och dess emballage får varken användas, flyttas eller slängas under ärendets utredning. Vid godkänd reklamation har Byggmax äganderätt till godset.

Vid transportskador skall alltid emballaget sparas för eventuell reklamation till speditören eller utbyte av vara. En produkt där det är fastställt att skadan kan hänföras till transporten ersätts kostnadsfritt av en ny vara.

6. Reklamation

Om köparen visar att kvaliteten på levererat gods är felaktig i något hänseende, förbinder sig Byggmax att i första hand byta ut sådant gods eller i andra hand kreditera kunden med motsvarande belopp. Kunden returnerar det felaktiga godset till Byggmax. Vi ber dig kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 0771-89 00 89 eller [email protected] om ni önskar att genomföra en reklamation.

Undantag från reklamationsrätten: Reklamationsrätten gäller ej på friggebodsdörrar som har målats i mörk kulör, då det är ett känt problem att om dörrar målas mörka så värms de upp så att de inte håller formen.

7. Ångerrätt/retur

Byggmax tillämpar Distans- och Hemförsäljninglagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljninglagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan eller beställning av en tjänst utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid påbörjad konsumtion av tjänst, exempelvis att hantverkare påbörjat utförandet, gäller inte ångerrätten. Ångerrätten gäller heller inte vid köp av virke eller golvprov. Du har som kund rätt att undersöka varan. Vid köp av golv får du dock endast öppna upp en golvförpackning. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten till oss som ligger på mellan 300 - 600 kronor.

Ångerrätten gäller inte för sk. tillverkningsvaror, som tillverkas efter din beställning såsom stugor, dörrar, fönster samt våra garageportar. På produktsidan hittar du information om varan är en sk. tillverkningsvara. Ångerrätten gäller inte heller på öppnade toasitsar på grund av hygieniska skäl.

Observera att om virket är obehandlat och ska användas i utsatta området i till exempel bastu, vid fasadbeklädnad och vid golvläggning etc. behöver du behandla detta med lämplig produkt.

Enligt Lagen om distansavtal och undantag för ångerrätten har du inte ångerrätt på varor som snabbt kan försämras eller bli för gamla, eller som efter leverans sammanblandas med en annan. Därför gäller inte din ångerrätt för växter.

Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp gäller följande:
Meddela Byggmax kundtjänst inom 14 dagar och returnera beställningen inom 30 dagar efter det att du har mottagit beställningen eller en väsentlig del av den. Om varan som returneras är använd, förstörd eller skadad på något sätt, måste du som kund ersätta Byggmax för den värdeminskning som uppkommit. Varan ska vara komplett och helst återsändas i sin originalförpackning. Vänligen notera att retur av varor som endast kan köpas online, ej kan ske i butik, utan kontakta Byggmax kundtjänst, [email protected], telefon 0771-89 00 89, för mer information.

Vid retur från kund till oss, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.

8. Makulering

Skulle du önska makulera din order kan detta endast göras innan godset lämnat vart lager/leverantör. Vill du makulera din order kontakta kundtjänst 0771-890089 eller [email protected]. Om er order lämnat leverantörens lager kommer ert ärende hanteras som en retur.

9. Avtal

Försäljning sker endast till myndig person över 18 år. När du lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Byggmax. En bekräftelse skickas ut som e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Om felaktigheter i leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Byggmax rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktas alltid kunden och informeras om detta. Kunden har då sin fulla rätt att antingen ändra eller annullera sin beställning.

Byggmax reserverar sig för bild- och skrivfel, felaktiga priser eller felaktig information rörande lagerstatus.
Byggmax förbehåller sig rätten att justera sådana fel och att ändra denna information när som helst.
Köp mot bakgrund av förbehållet kan hävdas ogiltigt.

10. Prisgaranti

Byggmax prisgaranti kan endast nyttjas i butik på butiksvaror (ej på varor som enbart kan köpas online). Garantin innebär att om du som kund hittar motsvarande vara till ett billigare pris hos en lokal konkurrent, så erbjuder vi dig samma pris – plus 10% av mellanskillnaden. För att prisgarantin ska gälla krävs att du visar konkurrentens aktuella pris i en prislista eller annons. Om prisgaranti önskas för onlinevaror kontaktar ni Byggmax kundtjänst. * Prislöftet gäller även varor hos våra systerbolag Buildor och Skånska Byggvaror där vi matchar priset men ej ger 10 % extra.

11. Sekretess och säkerhet

I samband med registrering och beställning så uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, e-post och telefonnummer. Detta innebär att du godkänner att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.

12. Garantier

På Byggmax e-handel gäller samma garantier som vid köp i butik.

13. Personuppgifter

I samband med dina interaktioner med Byggmax kan du komma att lämna dina personuppgifter. För mer information om hur vi hanterar dessa se vår integritetspolicy.

14. Köpvillkor för butiksvaror

När du handlar i butik eller beställer från butikssortimentet online får du:

  • 365 dagars öppet köp (gäller ej virke)
  • Förpackningen ska finnas kvar, varan och förpackningen ska vara intakta och i säljbart skick. Webbvaror som ej ingår i butikssortimentet bytes ej i butik. 
  • Öppet köp gäller vid bruten förpackning.
  • Öppet köp gäller även om du testat varan.

15. Beställa mer än vad som finns i lager

Efter att Byggmax meddelat möjlig kvantitet och leveranstid så ska återkoppling sker från din sida inom 2 arbetsdagar, annars är förfrågan inte längre giltig. Om du inte önskar utföra beställningen så behöver du inte göra något, din förfrågan annulleras per automatik. Från det att din beställning bekräftats av Byggmax är beställningen bindande. Betalning sker i vald Byggmax-butik. Om beställningen inte hämtas ut i butiken kommer 35% av ordervärdet efterdebiteras.

1. Betalning

1. Betalning

Vid beställning av varor från Byggmax e-handel har du som kund en betalningsförpliktelse. Det finns 5 betalningsalternativ:

 

a. Byggmaxkonto

Pengarna krediteras direkt efter färdigt plock på ditt kort och kommer sedan på din faktura.



b. Visa/MasterCard

Beloppet dras direkt vid din beställning. Byggmax använder 3D-secure som säkerhetsstandard. Denna standard är framtagen av VISA och Mastercard, och krypterar all information med 128-bitars SSL-kryptering. Detta garanterar att ingen kan ta del av dina uppgifter. De uppgifter du behöver ange i köpet är kortnumret, CVC-koden och kortets giltighetstid. Byggmax har en betallösning driftad av Nets. Inga kortnummer behandlas eller sparas av Byggmax.

 

c & d. Collector Faktura/Delbetala

I samarbete med Collector Bank AB erbjuder vi faktura och delbetalning. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar.

Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress när du väljer faktura eller delbetalning och du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. När du fått fakturan kan du välja att delbetala upp till månader genom att betala in det lägsta belopp som är angivet på fakturan. Vid delbetalning tillkommer en ränta.
En mindre kreditprövning görs som i vissa fall vilket innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

Obs! Vid betalning mot faktura/delbetalning måste du vara på plats personligen och kunna legitimera dig när varorna levereras. Kan du inte ta emot varorna eller legitimera dig, kommer heller inte varorna att kunna lastas av. Du blir också ersättningsskyldig för fraktkostnaden. Ett bud kan motta leveransen, om denne har både beställarens samt sin egen legitimation.

För att se fullständiga villkor för Collector Faktura/Delbetala se länkarna nedan: 

Allmänna villkor för faktura och kontokredit 
Allmänna villkor för faktura och kontokredit (Företag) 
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

e. Direktbetalning

Direktbetalning hanteras i samarbete med Nets. Direktbetalning är en funktion för direkt överflyttning av pengar mellan två konton som är anpassad för betalning av köp gjorda över Internet. Köparen kan på ett säkert sätt betala genom att beordra en överföring från sitt eget bankkonto till motsvarande bankkonto hos säljföretaget. För att köparen ska kunna utnyttja denna betalmetod måste denne vara Internetbankskund hos den specifika banken samt ha bankens elektroniska signeringsmekanism. Bankerna har olika signeringsmekanismer exempelvis har SEB en ”digipass”, Swedbank en ”dosa” osv.

2. Priser

Debiterade priser är inklusive moms. Eventuella prisförändringar efter att din beställning är gjord påverkar inte din order, utan det är köptillfällets priser som gäller. Din varukorg sparas i 30 dagar, men du är inte garanterad samma pris i 30 dagar.

3. Frakt och plock

Uppgifter på frakt- och plockavgifter uppges på vår hemsida innan ditt eventuella köp.

4. Leverans

Vid beställning av varor via vår hemsida varierar leveranstiden beroende på produkttyp, se respektive produktsida för uppskattad leveranstid. 
Preliminärt leveransdatum meddelas via e-post. 
I de flesta fall meddelas leveranstiden av en speditör som tar kontakt med dig via telefon. Alternativt sker kontakten via sms eller e-post.
Vissa av våra varor kan komma att levereras till din närmaste Service Point.
Observera att den angivna leveranstiden kan komma att avvika beroende på vart du bor i landet samt om leverantören har tillfälligt slut i lagret.
Boka inte hantverkare innan leverans har skett och du synat ditt gods. Skulle försening ske eller godset vara skadat står Byggmax inte för eventuella kompensationer för kostnader av hantverkare. 
Vid leveransen av dina varor måste du som kund syna ditt gods. Om det skulle vara skadat eller saknas varor ska detta anmälas. Ytterligare information om detta hittar du under punkt nr 6 och 7.



a) Avisering

Vid köp av varor som endast säljs online aviseras du via sms eller telefonsamtal. Mindre paket levereras huvudsakligen till närmsta utlämningsställe och större paket till port, grind eller garageuppfart. Utkörning sker normalt under dagtid, 08.00-17.00 vardagar. I vissa områden sker utkörning endast 08.00-14.00.Vid köp av butiksvaror levereras varorna den angivna dagen mellan kl. 8-17. För att din order ska kunna levereras måste du vara kontaktbar via telefon när transportbolaget ringer för att ge leveransinformation. Detta gäller alla för alla leverans- och betalningsmetoder.



b) Körbar väg och avlastning

För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg. För palleverans med budbil, som har bakgavellift, krävs att avlastningsområdet är snöfritt och har betong eller asfaltbeläggning då avlastning sker med handtruck. Om sådant område saknas kan lossning ej ske och kund får då antingen själv ombesörja hemleverans eller via Byggmax köpa en ny leverans. Om detta önskas, kontakta vår kundtjänst för hjälp 0771-890089 eller [email protected] 
Byggmax erbjuder inte inbärning. Godset levereras så nära bostaden det är möjligt. Kunden ansvarar själv för att transportera godset från avlastningsplatsen och upp till lägenheten eller till bostaden. Endast en avlastningsplats ingår. Byggmax eller speditören ansvarar inte för bortforsling av emballage. 
Vid avlastning måste varorna inspekteras av mottagare samt kvitteras. Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller annan ansvarig mottagare. Observera att vid leverans av fryskänsliga produkter är det extra viktigt att mottagaren tar emot godset och ställer in varorna i ett uppvärmt utrymme för att garantierna på varorna ska gälla. 
Om du inte är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår.



c) Leverans till öar

Byggmax levererar ej till öar som saknar vägverkets bilfärjeförbindelse. I de fallen kan Byggmax endast leverera till närmsta kaj/hamn. Kunden ansvarar själv för transport resterande sträcka.



d) Ej uthämtad beställning

Om du inte tar emot leveransen från Byggmax eller inte hämtar ut din vara vid speditörens uthämtningscentral inom 14 dagar, kommer leveransen att returneras. Du som kund är då skyldig att stå för returfrakten. Vid varor som beställs med leveransalternativet "Hämta i butik" skall varor hämtas inom 7 dagar från det att du som kund aviserats att varorna finns att hämta i butiken. Efter 7 dagar returneras varorna.



e) Leveransförseningar

Om leveransförseningar uppkommer tar vi kontakt med dig så fort som möjligt och informerar om en ny uppskattad leveranstid.

5. Transportskador eller ej komplett leverans

 

Eventuella skador under transporten hem till dig står Byggmax för, om du vid mottagandet av dina varor ha synat ditt gods. Om du mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad (synliga skador), skall du genast på plats anmäla detta till speditören genom att anteckna detta på fraktsedeln samt kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 0771-89 00 89 eller [email protected] . Kontrollera även att antalet gods verkar stämma med din beställning och anmäl eventuell avvikelse direkt till speditör och anteckna detta på fraktsedeln. Kontakta därefter alltid Byggmax kundtjänst. 

Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts inom 7 dagar från mottagandet. Den reklamerade produkten och dess emballage får varken användas, flyttas eller slängas under ärendets utredning. Vid godkänd reklamation har Byggmax äganderätt till godset.

Vid transportskador skall alltid emballaget sparas för eventuell reklamation till speditören eller utbyte av vara. En produkt där det är fastställt att skadan kan hänföras till transporten ersätts kostnadsfritt av en ny vara.

6. Reklamation

Om köparen visar att kvaliteten på levererat gods är felaktig i något hänseende, förbinder sig Byggmax att i första hand byta ut sådant gods eller i andra hand kreditera kunden med motsvarande belopp. Kunden returnerar det felaktiga godset till Byggmax. Vi ber dig kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 0771-89 00 89 eller [email protected] om ni önskar att genomföra en reklamation.

Undantag från reklamationsrätten: Reklamationsrätten gäller ej på friggebodsdörrar som har målats i mörk kulör, då det är ett känt problem att om dörrar målas mörka så värms de upp så att de inte håller formen.

7. Ångerrätt/retur

Byggmax tillämpar Distans- och Hemförsäljninglagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljninglagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan eller beställning av en tjänst utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid påbörjad konsumtion av tjänst, exempelvis att hantverkare påbörjat utförandet, gäller inte ångerrätten. Ångerrätten gäller heller inte vid köp av virke eller golvprov. Du har som kund rätt att undersöka varan. Vid köp av golv får du dock endast öppna upp en golvförpackning. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten till oss som ligger på mellan 300 - 600 kronor.

Ångerrätten gäller inte för sk. tillverkningsvaror, som tillverkas efter din beställning såsom stugor, dörrar, fönster samt våra garageportar. På produktsidan hittar du information om varan är en sk. tillverkningsvara. Ångerrätten gäller inte heller på öppnade toasitsar på grund av hygieniska skäl.

Observera att om virket är obehandlat och ska användas i utsatta området i till exempel bastu, vid fasadbeklädnad och vid golvläggning etc. behöver du behandla detta med lämplig produkt.

Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp gäller följande:
Meddela Byggmax kundtjänst inom 14 dagar och returnera beställningen inom 30 dagar efter det att du har mottagit beställningen eller en väsentlig del av den. Om varan som returneras är använd, förstörd eller skadad på något sätt, måste du som kund ersätta Byggmax för den värdeminskning som uppkommit. Varan ska vara komplett och helst återsändas i sin originalförpackning. Vänligen notera att retur av varor som endast kan köpas online, ej kan ske i butik, utan kontakta Byggmax kundtjänst, [email protected] , telefon 0771-89 00 89, för mer information.

Vid retur från kund till oss, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.

8. Makulering

Skulle du önska makulera din order kan detta endast göras innan godset lämnat vart lager/leverantör. Vill du makulera din order kontakta kundtjänst 0771-890089 eller [email protected] Om er order lämnat leverantörens lager kommer ert ärende hanteras som en retur.

9. Avtal

Försäljning sker endast till myndig person över 18 år. När du lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Byggmax. En bekräftelse skickas ut som e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Om felaktigheter i leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Byggmax rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktas alltid kunden och informeras om detta. Kunden har då sin fulla rätt att antingen ändra eller annullera sin beställning.

Byggmax reserverar sig för bild- och skrivfel, felaktiga priser eller felaktig information rörande lagerstatus. 
Byggmax förbehåller sig rätten att justera sådana fel och att ändra denna information när som helst.
Köp mot bakgrund av förbehållet kan hävdas ogiltigt.

10. Prisgaranti

Byggmax prisgaranti kan endast nyttjas i butik på butiksvaror (ej på varor som enbart kan köpas online). Garantin innebär att om du som kund hittar motsvarande vara till ett billigare pris hos en lokal konkurrent, så erbjuder vi dig samma pris – plus 10% av mellanskillnaden. För att prisgarantin ska gälla krävs att du visar konkurrentens aktuella pris i en prislista eller annons. Om prisgaranti önskas för onlinevaror kontaktar ni Byggmax kundtjänst. * Prislöftet gäller även varor hos våra systerbolag Buildor och Skånska Byggvaror där vi matchar priset men ej ger 10 % extra.

11. Sekretess och säkerhet

I samband med registrering och beställning så uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, e-post och telefonnummer. Detta innebär att du godkänner att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.

12. Garantier

På Byggmax e-handel gäller samma garantier som vid köp i butik.

13. Personuppgifter

I samband med dina interaktioner med Byggmax kan du komma att lämna dina personuppgifter. För mer information om hur vi hanterar dessa se vår integritetspolicy.

14. Köpvillkor för butik

Vilka köpvillkor gäller i butik?
När du handlar i någon av Byggmax butiker får du:

  • 365 dagars öppet köp (gäller ej virke)
    Förpackningen ska finnas kvar, varan och förpackningen ska vara intakta och i säljbart skick. Webbvaror bytes ej i butik.

  • Öppet köp vid bruten förpackning.
    Förpackningen ska finnas kvar och vara intakt. Produkten och förpackningen ska vara säljbar.
     
  • Öppet köp även om du testat varan.
    Förpackningen ska finnas kvar och vara intakt. Produkten och förpackningen ska vara säljbar.