Kundservice

Just nu har vi långa ledtider. Snabbast hjälp får du i vår FAQ. Där hittar du svaren på  de vanligaste frågorna. 

Maila oss | ByggmaxMaila oss | Byggmax
Chatta med oss
Läs vår FAQ | ByggmaxLäs vår FAQ | Byggmax

Kundservice

Just nu har vi långa ledtider. Snabbast hjälp får du i vår FAQ. Där hittar du svaren på  de vanligaste frågorna. 

Maila oss | ByggmaxMaila oss | Byggmax
Chatta med oss
Läs vår FAQ | ByggmaxLäs vår FAQ | Byggmax

Snabbast svar får du i vår FAQ

I vår FAQ har vi samlat de vanligaste frågorna. 

Kan jag ringa Byggmax?

Ja, du kan ringa vårt talsvar på telefonnummer 0771-89 00 89.

Hur makulerar jag en beställning?

Jag har fakturafrågor. Vem kontaktar jag?

Företaget Walley är vår partner när det gäller fakturaköp. På walley.se/kundservice hittar du deras kontaktuppgifter och svar på de vanligaste frågorna. Du kan även maila dina frågor till [email protected]

Vad är status på min order?

Kolla din orderstatus här. Skriv in ditt ordernummer i rutan.

Hur reklamerar jag en produkt?

Fyll i och skicka in vårt formulär.

Hur vet jag när produkt är tillbaka i lager på byggmax.se?

Varje produkt på byggmax.se har en lagerstatus för den butik du valt. Om produkten du valt inte finns i lager vet vi tyvärr inte när den åter kommer att finnas i lager. Just nu är det också stor global brist på många råvaror och material. Det gör att vissa varor har längre leveranstider än normalt. Du får hålla utkik på byggmax.se med jämna mellanrum. 

Hur vet jag vilka virkeslängder som finns i lager?

Allt virke på Byggmax säljs i fallande längder - från 5,4 m - 2,7 m med 30 cm intervaller.  Vill du själv välja längder är du varmt välkommen till någon av våra butiker.

När du beställer online får du de längder som finns inne, men du kan alltid lägga till en kommentar i kassan med önskade längder. Våra medarbetare i butik kommer att försöka plocka de längder du önskar.